Etiketter

lördag 17 mars 2012

Små saker som gör livet lättare!

Hemma hos oss så brukar vi försöka hålla helgerna lite heliga, dvs unna oss god mat, dryck, lugn och ro och njuta av det tillsammans. Ibland har någon av oss kanske något annat inbokat men för det mesta försöker vi hålla oss till stillsamma helgkvällar med familjen. Vi jobbar ju båda rätt hårt i veckorna och helgerna ägnas dagtid större delar åt husbygge och markservice mm.

Idag har sambon skruvat en massa gipsskivor nere i nya huset och jag har ägnat fm åt städning, "rensning", tvätt, lek och sjukhusbesök och när vi väl "landade" inne vid femtiden så kände ingen av oss för att laga den planerade middagen och sambon förslog istället att vi skulle åka in till ICA och köpa räkor och eftersom jag dessutom hade glömt att köpa lördagsgodis till F så åkte hon och jag in och handlade räkor, lite goda ostar och kex och inte att förglömma lördagsgodis!


Väl hemma så frossade vi i det goda och njöt i fulla drag av detta! Proppmätta hamnade vi sen i vardagsrumssoffan alla tre, med tillhörande magont och "matkoma". Oh, vad gott det var men ack så avslagen man blev... Två av oss tre sover sedan ett tag tillbaka och det är dags för mig med mina tunga ögonlock att gå och lägga mig också! Har njutit av en lugn och härlig kväll med familjen med en massa gott som fyllt magen!

Hoppas ni haft en lika härlig lördagkväll som jag! Gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar