Etiketter

tisdag 27 mars 2012

Inte längre en favorit?

Sedan barnsben så har jag varit fullkomligt galen i pasta. Jag är uppväxt på spagetti och makaroner och första åren efter jag flyttat hemifrån så levde jag på pasta i alla dess former. Det var mycket spagetti och köttfärssås, makaroner och falukorv/köttbullar, lasagne, tortellini, ravioli med mera.

Sedan jag började med LCHF kost för ett år sedan så har jag ibland längtat efter pasta, någon gång i början så frossade jag vid ett tillfälle riktigt tunn spagetti som är den riktiga favoriten av spagetti, men ack så ont i magen jag fick och illamående blev jag. Och ont i kroppen som bara den efteråt. Men gud vad det smakade gott! Men jag ångrade mig djupt för det var inte värt mödan av att må så dåligt efteråt.

Idag gjorde jag spagetti och stekt falukorv till familjen och själv åt jag gräddstuvad vitkål till falukorven. När jag smakade av spagettin så smakade den helt annorlunda mot vad jag är van vid. Jag tog sedan en gaffelfylld smakbit med spagetti under middagen och den smakade lika konstigt då. Jag undrade om de andra kände av att det var något konstigt med den, men nä, det smakade precis som vanligt sa de...

Jag har märkt att mycket utav det som jag ätit tidigare inte alls har samma smak längre. Mina smaklökar har ändrats totalt och vant sig av vissa smaker och jag vart väldigt förvånad över att jag reagerade så annorlunda i smak på spagettin idag. Bra på ett sätt, då pasta innehåller mycket kolhydrater som jag inte längre äter så mycket utav, för då slipper jag bli frestad att vilja smaka igen!
Någon som känner igen sig??

Den stuvade vitkålen smakade däremot superb! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar