Etiketter

onsdag 7 mars 2012

Nya stövelkängor!


Jag har länge velat haft ett par riktigt bra, varma, rejäla och praktiska stövlar/boots att kunna ha i både friluftslivet och till vardags, men jag har bara hittat stora, klumpiga, tunga och väldigt fula sådana, dessutom till hutlösa priser. Kängor har jag sedan tidigare samt ett par stora, varma, höga vinterstövlar som är lite tyngre att gå i, så jag ville ha ett mellanting av stövlar och kängor som är lätta.

När jag var i Dalarna för en vecka sedan så hittade jag dessa Softshell som är både lätta, mjuka, varma och sköna och som jag gott och väl både kan ha till vardags och i skogen. Vattentäta, vindtäta och ventilerande för ett Scorett Outlet-pris för under femhundringen. Om de är så jättesnygga vet jag inte, men jag gillar dem verkligen! Dock börjar dessa nästan bli för varma att ha då det inte är så många minusgrader ute längre. Men det gör inget, det blir fler kalla vintrar!

1 kommentar:

  1. Åh, jättefina!
    Håller med om att det är svårt att hitta varma, nätta o snygga vinterskor. Kul! Kram Therése

    SvaraRadera