Etiketter

fredag 16 mars 2012

Geocaching! Häng med på söndag!

De senaste tre dagarna så har jag varit i Vällingby på utbildnings-/utvecklingsdagar. Alltid lika givande och sååå lärorikt! Jag är lika lycklig, och trött, efter varje intensiv dag som jag får möjligheten att medverka under dessa häftiga dagar, då det ofta blir korvstoppning och ju intressantare och intensivare det blir desto roligare och mer tar jag med mig hem...  Och desto tröttare blir jag... :-)

Mixen av intensiv inomhusutbildning varvat med utomhusutbildning/aktiviteter är enligt min mening (och även UTeBILDARNAS anställda/konsulter som är ett 50-tal) det mest effektiva då du syresätter hjärnan med ny kraft och energi ute i naturen och friska luften. Du syresätter hjärnan och får mest ut utav både den vänstra och högra hjärnhalvan som jobbar intensivt. Detta ger förrutom utveckling i arbetet också en oerhörd personlig utveckling. Detta gör att jag växer som människa då jag får arbeta och utvecklas i det som ligger mig varmast om hjärtat, människor, friluftsliv och naturen.

Igår hade vi delvis arbete utomhus och åt dessutom lunch utomhus, wokad fläskfilé, wokgrönsaker och nudlar i Muurikka panna! Gott, även om jag fick i mig lite extra kolhydrater....


En dunk med vatten att dricka, tvätta av sig i, släcka elden/pannan med är alltid bra!


Idag hade vi Geocaching-utbildnings/utvecklingsdag vilket innabar utbildning/samarbete större delen utomhus! Några säljare och konsulter från hela Sverige som är anställda/samarbetar med UTeBILDARNA medverkade idag för att utveckla sig och lära sig mer om att själva utveckla grupper genom dagens grupputveckling och övningar. Jag fick själv en utbildning i GPS-äventyr/utveckling så att jag nu självgående kan genomföra detta i företagsgrupper/("kompisgrupper", håll utkik vettja, kanske jag ska ha en "tjejfest" i vår med detta?!).


Geocaching fungerar ju så att genom att använda en GPS så skall man hitta en cache (dvs en lapp/plastburk med en uppgift/ledtråd i) någonstans i skogen och utföra den uppgiften/få vidare info om nästa koordination/nästa lapp/plastburk (dessa casher finns allmänt i skogen/platser ute i olika länder och runt om i hela världen, vilket jag inte hade en aning om innan från början.... finns miljontals, även i din närhet... i lilla Nykvarn, Södertälje och Stockholm bla....).

Det "bästa" av allt efter "Geo-kursen" idag var att jag faktiskt råkade få med mig min lånade GPS hem idag. Det "bästa"... jag menar att jag faktiskt kan ha användning för denna i helgen då jag inte har någon egen riktigt bra GPS som funkar i skogen (ja, jag har en Android-mobil men den funkar inte alls på samma sätt). Jag skall testa i skogen härhemma, alternativt skogen mellan Sandtorp och mot Hökmossen vilken jag vet har cacher... Ska testa detta på söndag ev. Någon som vill hänga med och testa ett GPS-äventyr uti skogen och hitta spännande cacher??
Det finns ju utlagda! Annars lägger jag/vi ut någon och registrerar det på www.geocaching.com eller bara på skoj! Häng med! Det blir skitkul!

1 kommentar:

  1. Det märks att jag var väldigt trött när jag detta igår... Många snedstreck, upprepningar, långa meningar.. H

    SvaraRadera