Etiketter

lördag 19 januari 2013

Uppfriskande!



Nu skulle det upp en bild här, men hur jag än gör får jag inte in någon bild.... Bilden är ett glas med någonting i, som liknar Gin och Tonic med en citronskiva i, men det är det inte även om jag verkligen gillar Gin och Tonic :-)

Detta är istället något helt annat som både är sundare och friskare för hälsan. Något som jag numera varje morgon börjar dagen med, dvs när vi har citron hemma. Jag fick tips om detta på från Olga Rönnbergs (Mamma Fitness Sweden) hälsosida. Jag värmer vatten i vattenkokaren och tar ett glas och pressar ner citron i det och fyller med det heta vattnet och sen dricker upp. Uppfriskande och med en massa c-vitaminer! Dessutom är det bra för levern, njurarna och som stimulerar matsmältningen!
Ett tips från henne är också för att få mer "juice" ur citronen, micra den i 20 sekunder.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar