Etiketter

fredag 25 januari 2013

Överraskande....


Abtronic x 2! Så heter detta "paket" som jag för flera år sedan köpte på TV-shop! Enligt reklamen och alla bilderna så skall man, om man använder denna väldigt flitigt, helst varje dag under en låååång tid se förvånansvärda resultat på kroppen. Dvs man tränar mag- och ryggmusklar med hjälp av bältet och en batteridriven apparat med "elektroniska vibrationer" och med olika styrkor. Utan att träna själv.... Den sköter det hela själv...

När den var ny så "tränade" jag frenetiskt med denna. Men jag märkte då ingen större skillnad. Så jag vet inte om det egentligen är en total bluff eller om jag gav upp för fort och den verkligen funkar. Jag har inte lagt så mycket tid på att prioritera denna träningsform. Däremot har jag använt den på ömma punkter på kroppen som ländryggen osv. Och faktiskt, efter att ha hittat detta paket komplett i en kartong för ett par veckor sedan, så har jag testat lite med lätt styrka på både mage och rygg. Inte får jag snyggare magmuskler, men däremot, hör och häpna, så lindrar detta mina ländryggssmärtor...

Med löjligt små vibrationer så känns det faktiskt bättre när jag haft lite ont! Bältet är kanske lite bra iallafall, åtminstone i lagom styrka och form! Tror att jag till slut fått lite valuta för TV-shoppandet för några år sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar