Etiketter

tisdag 8 januari 2013

Stark, Glad och Harmonisk!

Jag längtade ju tills att år 2012 skulle lida mot sitt slut då det var ett trist år. Jag hade ju också vid förra nyåret gett löften och jag var hur säker som helst att det skulle bli ett mycket framgångsrikt år på alla sätt, men jag har nog aldrig haft så fel i hela mitt liv tror jag...

Inför detta nyår så vågade jag varken tro eller vara övertygad om att det kommer bli ett bättre år. Vi är nu inne på 2013 och det har väl i och för sig börjat bättre än förra året, och jag är väldigt blygsam med mina förväntningar. Men självklart finns ju hoppet kvar i mig och jag hoppas att det blir ett bättre år och jag vet att allt kommer att bli det också. Dock vet man ju inte i förväg NÄR.
Det är inget snack om saken, det blir alltid bättre!

Men det jag önskar är att få frigöra mer tid för hela familjen och vara en bättre och mer närvarande mamma, en mer lyhörd och tillgiven sambo. Vara mer sansad mot mig själv och inte köra på för hårt och sätta för höga mål. Jag vill ha lugn och ro och slippa en massa onödiga orosmoment. Det är skönt att kunna släppa vissa saker bakom sig och tänka framåt. Jag brukar ju kunna se nya möjligheter och glädjas åt varje ny dag!

Jag känner mig mer lugn och harmonisk och mycket gladare inombords nu, även om det nog kanske inte alltid syns utåt lika väl. Det känns bra, och jag vill att det skall bli ett bättre år och jag håller tummarna hårt för att det blir det. Men jag är försiktig med att vara så övertygad....

Det finns också andra saker jag vill bli bättre på att prioritera såklart, träning, resa, hajka, campa och vandra, gå på olika evenemang och en massa annat. Men framförallt är det viktigaste för mig att få njuta med familjen och att vara mamma!

Och jag tror nog att jag med tiden, vartefter jag vågar bli mer övertygad, att jag återigen kan dela med mig och sprida glädje till andra människor och också kunna inspirera andra igen. Sakta men säkert känner jag att det går åt alldeles rätt håll. Man blir som bekant starkare utav motgångar och fler motgångar dyker säkert upp igen. Men styrkan som jag fått och harmonin som jag känner och glädjen inom mig finns här och nu och det kan ingen ta ifrån mig!

Kram mina vänner!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar