Etiketter

fredag 21 september 2012

Panik!

Jag upptäckte häromdagen att jag glömt en för mig viktig detalj i nya huset. Vart skall jag ha alla mina träningsredskap någonstans?! Och vart någonstans ska jag vara och träna? Gahh, vart panik när jag insåg att jag inte har någonstans att vara med mina träningsredskap.... Herregud, hur kunde jag missa att planera in något så viktigt? Vi har helt enkelt byggt ett för litet hus för detta... :-) Man kan ju tycka att vi bott trängre i gamla huset och mindre yta att vara på men i vårt gamla vardagsrum så har vi ända fått plats med allting på något sätt och tvingats acceptera oordning där. Det har varit en stor hylla full med leksaker, soffa och fotöljer, träningsredskap, tvättlinor, städgarderob, klätterställning och leksaker till katterna, hörnskåp, byrå, bokhylla och en massa annat som rymt vårt vardagsrum genom åren. Trivsamt? Nä, knappast, men compact-living-nödvändigt.

Men i nya huset så vill vi ju försöka ha det lite mer trivsamt och iordninggjort och då vill man ju inte ha en massa grejer liggandes framme hela tiden. Wii-spelet kräver ju tv-skärm och utrymme, gymbollarna, mattan, skivstången, hantlarna, kungsfjädern, hopprepet och allt annat måste ju få plats nånstans.... Men vi har ju inget nytt vardagsrum i vårt nybyggda hus, fick liksom inte plats när vi ritade upp huset när vi fördelade de kvadratmetrarna som vi fick bygga efter. För det viktigaste för oss gällande yta var ett riktigt ordentligt och rymligt kök, rymliga sovrum till oss och F, tvättstuga och ett schysst badrum. Så kvadratmetrarna räckte således inte till ett rymligt vardagsrum dessvärre... Hm, det handlar ju dock om att prioritera här i livet... Jaja, jag får väl helt enkelt ta en del av utrymmet i min garderob i anspråk till träningsgrejerna och plocka in och ut hela tiden.... Inte mycket att göra helt enkelt.. Världsligt problem va? Nä, inte direkt. Men för mig är det ändå viktigt att ha det lite bekvämt och enkelt här i livet. Sån är jag!
 

3 kommentarer:

  1. I det andra huset då? Alltså där killarna bor ibland, kan du inte göra ett träningsrum där?
    Ha en skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Nej äldsta killen bor numera där permanent då han pluggar och har hyrt ut sin lägenhet. Sen är det nog för trångt därinne ändå dessvärre... :-( Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Aha...vilken osis!

    SvaraRadera