Etiketter

torsdag 13 september 2012

Författar Skola!

 
Denna DVD har jag fått låna utav en god vän. Hon var iväg på en författarkurs i Karibien för några år sedan med författaren Lars Hesslinds som kursledare som drev författarskola under många år. Han är numera avliden.
 
Denna DVD med Författar Skola har jag tänkt skall kunna hjälpa mig i mitt bokskrivande och skrivandet överhuvudtaget. Den innefattar olika avsnitt med underavsnitt såsom
Berättelsens byggstenar
Berättelsebyggets förarbete
Berättelsebygget
Den kreativa processen
Författaryrket och författaren;
i ett flödesschema. Har börjat kika på den och jag får ta det lite pö om pö när jag hinner, för man svänger ju inte ihop en bok i ett nafs direkt.
Spännande, inspirerande och kul känns det och det kommer att bli väldigt lärorikt tror jag!
 
Tack Vivi, för att du lånar ut denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar