Etiketter

tisdag 11 september 2012

Bättre vecka?

Då vi fick uppleva en ny pärs med T´s pappa i förra veckan där han på nytt svävade mellan liv och död och fick opereras igen så visste vi inte om hans vilja och hjärta skulle orka få honom att vakna upp igen. Men han vaknade upp som tur var och just nu ser det lite mer lovande ut igen. Det är så frustrerande och oroligt, och jag har ju fått vara med om detta några gånger tidigare med mina egna föräldrar... Jag kan inte säga att man vänjer sig utan det känns bara tyngre och tyngre för varje gång som något händer. Det finns ingen ände på det... Det tar liksom inte slut...

Jag hoppas på en bättre vecka denna vecka, utan förtvivlan och oroligheter. Vill kunna fokusera på andra saker och få någonting gjort och kunna känna att det inte bara "lunkar på" utan att det händer någonting också. Det är redan tisdag och vi är inne en bit av september... vill få ut något kreativt och rationellt av min tid, vilket har varit lite dåligt med då det fokuserats på tunga saker och även på "fel" saker senaste tiden.

Jag sitter nu med kalender och planerar för resterande årets månader och "skissar" på min målbild! Hur jag vill ha det och vilka mål som jag vill uppnå! Klistrar in bilder i en bok och sätter datum då målen skall uppnås, och sätter även delmål! Denna boken skall bli min motiverande och inspirerande "bibel" som jag skall jobba efter resten av året!

Dagens agenda (resten utav den) består av: skåprenovering, in till stan en sväng, hem och köra CV/rekryteringsjobb, telefonmöten, hämta F från skolan, en "massa" läxläsning, tvätta massor, middag, gympa för F, röja lite i båda husen. OM jag hinner och orkar så skall jag också sätta mig vid symaskinen och laga lite kläder och annat. Den högen växer och har nu legat på köksstolen i snart två veckor, så jag skall jobba på det!

Ha en bra dag alla, det är faktiskt en underbar höstdag ute idag! (skulle vilja hinna med en kort svampplockarstund också. Vad tror ni, tror ni jag hinner?? :-)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar