Etiketter

onsdag 15 augusti 2012

Inspiration!

Jag behöver inspiration! Dagarna går, eländet består... nädå, men just nu kan jag känna att det är stilltje både här och där kring mig. Det händer inget.... Jo, det händer saker runtom mig hela tiden men jag själv har fastnat i någon sorts luddig bomullstuss som sitter i skallen... Börjar med att beklaga mig lite. Jag har lite ont lite här och där i kroppen, trots att jag underhåller kroppen med rörelse som jag skall. Men det är förmodligen nåt annat så jag kanske får gå till farbror doktorn.

Sen behöver jag total förnyelse gällande jobbuppdrag, det här går inte. Men under semestern så står det oftast still lite överallt. Nästa vecka kanske det kan dra igång...

Senaste veckorna har varit hektiska, vi har jobbat stenhårt med nya huset och kommit en bra bit nu, dock så har vi några stora grejer kvar att göra innan vi kan börja bo där helt. Just nu bor vi i gamla huset igen efter att ha gästspelat i några dagar i nya huset med övernattning där. Vardagen har ju kommit in och då är det enklare att bo där man har alla grejer som fungerar och behövs, såsom dusch, kök osv. Sedan någon vecka så har vi inte gjort någonting med huset då det vart akut uttryckning till sjukhuset inom familjen och vi lämnade allt och drog iväg hemifrån för att bla "vaka" på sjukhus. Musten gick ur oss helt och nu försöker vi komma igen. T började jobba igår stackarn, helt slut han också. Så vi för se om vår plan med att flytta in i nya húset i slutet av september håller eller ej. Det vore ju förbaskat skönt om vi lyckades hålla planen!

Jag känner att jag behöver komma hemifrån och jobba mera nu. Har för lite att göra vilket orsakar bomullstussarna i skallen. Inspiration. Vart hittar jag den just nu? Vet faktiskt inte. Dötrist när man känner så. Letar och letar men finner den inte. Fortsätter leta och tänka ut nåt men finner den inte. Är trött. Är slut. Har ont. Men humöret är väl någotsånär uppe. Tur är väl det. För när jag blir sur och grinig så är jag inte så värst rolig att ha att göra med.

Försöker på nåt sätt peppa mig själv. Oh, vilken sommardag det ändå har varit idag! Soligt och varmt! Härligt! Har jag varit ute? Nä, mest suttit inne... pepping pepping... Jo, jag var ute när jag hängde tvätt och när jag gick till och från bilen. :-)

Får väl ta en långpromenad nån kväll kanske... Om jag orkar. Pepping pepping... Klart du ska Helen! Vad är det som hindrar dig? Lattarmen.... Dumt och onödigt ju. Och så behöver jag bli av med fläskringen som jag lyckats få runt magen under semestern så det är bara att ge sig ut! Men vi får se.....


Pepping pepping......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar