Etiketter

torsdag 9 augusti 2012

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.....

Vid årsskiftet 2011/2012 så hade jag en intuition om att år 2012 skulle bli ett riktigt bra och händelsrikt år... Jag var helt övertygad om det. Min intuition och övertygelse hade väldigt väldigt fel........ Händelserik? Ja, det är väl i och för sig sant. Men innebörden av det har varit i form av förluster, sorg, sjukdomar och tråkiga händelser... Nu har dryga halvåret av 2012 gått och vi är inne i augusti. Jag ställer mig frågan, hur kommer resterande månader av året se ut? Kommer det fortsätta i denna form? För hittills har 2012 varit ett riktigt skitår på många plan. Jag önskar och ber verkligen om en vändning väldigt snart för jag orkar inte fler motgångar och tråkiga händelser... Känns inget bra alls just nu.

Stundvis skriver jag här med lite optimism och positivitet för jag är ju någonstans en person som inte ger upp i första taget. Ibland ser jag ändå ljusglimtar men tyvärr har det varit övervägande motgångar under året..... Och det finns ju faktiskt gränser för hur mycket man tål, orkar och rår på.....

Är just nu i Dalarna där läget är i det tråkiga spåret.... det är sista semesterveckan och den har varit väldigt tung.... Jag hoppas det vänder snart!

"Efter regn kommer solsken, efter motgång kommer medgång osv....." Jag vet, men just nu känns dessa klyschor väldigt fel och avlägsna dessvärre....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar