Etiketter

måndag 27 augusti 2012

Höstlik måndagmorgon!

Burr, idag var det riktigt höstväder ute, bara 9,5 grader, blåsigt, regnigt och löv och barr yrde omkring imorse. Jag börjar känna mig lite småförkyld, sådär som jag ofta blir framåt hösten, så det är väl ett tecken nu på att hösten verkligen har kommit antar jag! Jag tände upp en brasa i öppna spisen och tog min stora kopp med varmt te och lillkatten i knät och satte mig riktigt nära braskaminen och myste en stund! Hösten är oftast tråkig och det känns verkligen idag som att den är här för att stanna. Det enda som var kul med hösten när jag var liten var att jag fyller år på hösten och då fick presenter. Idag är dock min födelsedag och presenter inte så värst viktiga att komma ihåg.... Men jag gillar hösten mycket bättre som vuxen än vad jag gjorde som barn, jag älskar alla härliga färgskiftningar på träd och buskar och när höstsolen och daggen och färgerna möts så är det väldigt vackra vyer! Att gå i skogen och plocka svamp eller bara promenera är ljuvligt denna årstid. Egentligen gillar jag ju alla årstider, alla har sin charm. Dock mår jag sämst i kroppen främst på vintern och den brukar tyvärr vara lång....


Igår var en jobba-inne-dag med nya huset med alla skyfall som kom. Idag är det vanlig arbetsdag och jag kommer delvis att jobba men jag kommer också att ägna tid åt nya huset i detta höstväder med målning av lister, luckor, möbler och dylikt. Finns ju massor av färgduttande också då lister sitter på plats men där man får gå efter i hela huset och färgdutta efter spikhålen från spikpistolen. Hur klart det än ser ut så finns massor kvar att göra. Elektrikern kan snart få komma, vattnet kan snart kopplas över, städning, putsning och fönsterputsning kan påbörjas när som helst, möbler och prylar kan snart börja flyttas över från gamla till nya huset. Det närmar sig och vi SKA in innan höst/vintern så vi kan stänga ner det gamla huset för gått. Även om vi inte är klara i nya huset så skall vi kunna bo där strax. Från början sa vi att vi skulle ha allting helt färdigt och bara nya möbler innan vi flyttar in men det har vi släppt på och vi tar så länge med oss de gamla tråkiga möblerna och flyttar in. Men vi har inte ens ett klart badrum. Men vi har en ny toalett och gamla duschen får stå i tvättstugan så länge. Kontorsrummet skall slipas, målas i tak och väggar men det är inte så viktigt att det är klart nu. Det viktiga är att bara få komma in och bo i nya huset! Så snart så!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar