Etiketter

fredag 31 augusti 2012

Arbete!

Jag sitter och kikar på ett antal jobb-sidor och det finns väldigt många lediga arbeten ute på marknaden. Konkurrensen mellan kandidaterna är hård och rekryteringsprocesserna tar tid överallt.

Som det är nu för egen del gällande arbete så har Hands On Sales/Rekrytering (www.handsonsales.se) dragit igång på allvar och än så länge är jag med där... Men jag vet inte ännu om jag kommer att köra stenhårt 100% för dem eller om annat mer intressant och etablerat uppdrag kommer att ta majoriteten av min arbetstid. Jag avvaktar lite....

Den riktiga vardagen är iallafall igång efter semesteruppehållet och alla är vi inne i vardagssvängen med allt vad det innebär med skola, jobba, träningar, veckoplaneringar, höstplanering och allt annat. Det känns väl ganska bra på ett sett, även om jag hade sett att vi hunnit med ännu mera under sommaren.
Och som vanligt har jag mina projekt gällande arbete och idéer i huvudet, men av olika anledningar så är det svårt att få igång dem. Inte för att jag inte kan eller vill utan för att tiden verkligen inte finns.... Men någon gång så skall jag få igång mina andra projekt! Jag är optimist och tror att jag får lite mera tid om ett tag framöver!

Jag tror på en bra framtid framöver! Vägrar att tro något annat! Det här året har varit ett riktigt skitår för väldigt många omkring mig. Flera vänner, vänners föräldrar, bekanta har fått genomgå antingen allvarliga sjukdomar såsom cancer, stroke, hjärnblödning eller dödsfall. För vår egen del har det hittills varit allvarliga sjukdomar och dödsfall i familjen som varit värst. Men det har varit jobbigt på många plan i år och jag hoppas som sagt att det vänder de sista månaderna på det här året.
My Faith In Life känsla är trots allt starkare än någonting annat! Och mina drömmar om att kunna få genomföra mina projekt kan ingen ta ifrån mig! Jag skall berätta om mina projekt i ett annat inlägg såsmåningom! Vissa delar jag med sambon, vissa är mina egna!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar