Etiketter

torsdag 23 augusti 2012

Inredning!


Jag älskar verkligen inredning! Det kanske man inte kan tro när man ser i vårt lilla gamla befintliga hus, där har det mest varit så att vi skall få plats med möbler, inredning, prylar, kläder och en fruktansvärt massa leksaker. Och oss själva. Så direkt hemtrevligt har det väl aldrig direkt varit. Med Compact Living kan man ju göra det jättesnyggt och hemtrevligt, men vi har liksom inte haft varken tid eller lust att göra såsom vi vill ha det utan bara koncentrerat oss på att det skall vara funktionellt så att få plats med allt. Fokus har istället varit på nya huset, och det är nu det börjar forma sig ordentligt. Invändigt ser det ut som ett hem, och i mitt huvud så har jag färger med textiler, prylar, dekorationer och möblering hyffsat klart med bilder i huvudet.

Jag sitter nu på nätet och kollar runt på alla möjliga sajter såsom alltifrån Ikea till Indoori mfl.
Det är såå kul och det finns så mycket snyggt! Jag blir såå inspirerad och jag vill köpa ALLT. Men det går ju förstås inte... Vissa saker som jag faller för kostar flera tusenlappar för några detaljer och då blir jag snål när jag vet att det finns andra varianter som är bra mycket billigare. Hade jag varit ekonomiskt oberoende så hade jag tagit hit en designer som hjälper mig med allt in i minsta detalj. Men nu är jag liksom inte det, så jag får helt enkelt ta en liten snutt i taget. Man får ta allt pö om pö och bo in sig lite också, för vissa saker och detaljer kommer man ju underfund med att det kanske inte passar efter ett tag. Eller rent av tröttnar på lite för snabbt, då känns det rätt onödigt att kasta ut dyra pengar som man istället kunnat göra annat för. Så vi får se hur det blir till slut. Spännande och kul är det iallafall!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar