Etiketter

onsdag 24 augusti 2011

Undrar om det blir något mer??


Det är inte ofta som vi får tillfälle att åka motorcykel. Och eftersom jag ännu inte hunnit med att ta MC-kort pga tidsbrist och andra prioriteringar så övningskör jag, vilket leder till att sambon måste vara med när jag kör och då krävs det en viss planering för att ge sig ut på en tur. Bla så behöver vi barnvakt till våran snart sex-åriga tjej. Men en tur i år har det blivit, till besiktningen i Strängnäs och det var riktigt kul att sätta sig på mc-sadeln igen. Jag har ju övat balans och teknik osv på egen hand på EU-moppen så det kändes som att jag inte gjort annat än att ha åkt MC under en tid. Den lilla hojjen är svärfars och är en gammal Yamaha 250 från 1981 och har inte gått så långt. Den går jättebra för att vara så gammal. Den stora har gått längre än den lilla och är en Yamaha XVS 1100 Dragstar från 2002 och går som attan. På den har vi åkt på semester några gånger, bland till Hoj-dagarna i Västervik i några år och även upp till Dalarna.

Det är en speciell frihetskänsla att sitta på hojjen och bara känna naturens dofter, känna vinddraget och få fara fram helt solo. Det är bara motorcykeln och jag!

Undrar om vi hinner med någon mer tur i år?? Någon dag skall vi försöka, men vi får väl se om det slutar med att vi annars får ställa in den för vintern och ta fram den först i vår istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar