Etiketter

onsdag 24 augusti 2011

Surt sa räven.....

En vacker och solig sommardag för några veckor sedan, mitt i den värsta semestern, vid lunchtid på en fullparkerad stor och populär parkering mitt i stan. Där stod jag parkerad under ett tandläkarbesök. Efter besöket sätter jag mig i min bil, backar ut från parkeringsrutan, kör mot utfarten av parkeringen, passerar ett 15-tal människor som går över parkering kors och tvärs mellan bilarna, några står vid p-automaten. Precis då jag passerar dessa människor vid p-automaten, DÅ backar en bil ut från sin parkeringsruta rätt in i sidan på min bil... Ohh, vad surt!! Och så onödigt! Suck, det var bara att ställa sig och börja skriva papper till försäkringsbolaget... Jag och mannen som backade in i min bil hade delade meningar om vems felet var. Som tur var stod ett sällskap på 7 personer och iakttog hela händelseförloppet och ställde upp som vittnen och hävdade att mannen körde rätt ut och rätt in i min bil. Vilken tur att jag hade dessa vittnen för försäkringsbolaget gav mannen skulden, vilket också var helt rätt. Men surt som sagt att få en bucklig bil. Men men, så länge det är plåt som kan repareras och inga personskador sker så får man vara väldigt glad! Tack gode gud att det finns försäkringsbolag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar