Etiketter

tisdag 23 augusti 2011

Börja Blogga?? Det är något nytt för mig!

Det här med att "skriva av sig" har alltid varit ett effektivt sätt för mig att få ur mig sådant som ibland legat och gnagit eller sådant som jag funderar på eller vill förmedla. Jag har nog alltid haft ett behov av att få uttrycka mig i skrift, så egentligen borde jag nog ha påbörjat den där boken som jag för länge länge sedan sagt att jag skall skriva någongång i livet. Men de sista åren så har jag varit väldigt dålig på att prioritera det här med skrivandet. Förr skrev jag i den hederliga gamla dagboken, i en sådan där fin liten bok som jag gömde och som ingen fick läsa i. Dessa gamla dagböcker som jag skrev som liten och i senare tonåren och när vuxenlivet började, dessa har jag faktiskt slängt.... För när jag var i 20-årsåldern så ville jag inte att någon skulle läsa om vad jag tyckt, tänkt och känt under uppväxten.. Tonåren var en känslig period och idag kan jag väl känna att det kanske var onödigt att slänga dom.. idag hade jag kanske tyckt att det var lite kul att få läsa dom igen.

Men det här med bloggandet på nätet är ju också ett sätt att uttrycka sina känslor, tankar och funderingar, vilket fler och fler av mina vänner har insett långt före mig. Skillnaden med att blogga på nätet istället för att skriva för hand i en dagbok är ju att det blir mera offentligt, men idag är jag inte lika osäker som jag var när jag var ung, nu är jag mitt i livet och med ett antal år i livserfarenhet, och jag är säkrare och tryggare i mig själv så idag törs jag stå för vad jag tycker, tänker och känner. Men vi får väl se hur mycket och hur aktivt jag känner att mitt behov är med att blogga!

Jag skall iallafall ge det ett försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar