Etiketter

måndag 5 november 2012

Vart tar tiden vägen??

Jösses, vad tiden går!! Jag hinner inte med! Låter konstigt då jag borde ha väldigt mycket tid för närvarande, men jag hinner ingenting.... Inte många veckor kvar på detta år. Och snart är det jul. Vi fick vår adventfirar-inbjudan med min släkt för snart en månad sen och det är julskyltning överallt vart man än kommer. Vi planerar julen och troligtvis åker vi upp till Dalarna, vilken dag och hur länge vi är där är dock oklart ännu... Allt beror lite på...

Men jag hade ju tänkt att börja sälja fina inredningssaker från Zelected By Houze och försöka boka upp en sådär 6-8 homepartyn innan nyår men jag inser att jag verkligen inte kommer att hinna... Så jag får helt enkelt skjuta på det tills efter nyår och invänta inköp av vårkollektionen.

Men vart tar tiden vägen egentligen?? Dagarna går ruskigt fort och det är mörkt när man kliver ur sängen på morgon och när det är dags att hämta dottern ordinarie tid på skolan så är det också kolsvart ute. Hur skall jag hinna med allt jag vill göra?? Jag hinner verkligen inte... suck. Trist men det är väl bara att försöka planera ännu mer rationellt och följa ordningen på planeringen, för jag avskyr att skjuta fram saker och ting och vill hellre se att saker och ting blir gjorda än att flytta fram i kalendern. Men jag avskyr samtidigt att vara i ett ekorrhjul.... Väger fördelar och nackdelar vad som är bäst. Min planeringslista som jag nämnde för några veckor sedan har redan spruckit då tiden inte räcker till. Ändå var den väl tilltaget planerad i tid men sprack ändå. Men men, nu har jag strukturerat om lite i agendan för resten av året och kalendern så jag hoppas den kommer att hålla lite bättre. Men just nu skulle jag ändå vilja stoppa tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar