Etiketter

tisdag 6 november 2012

Linser eller inte....

Jag har använt kontaktlinser sedan 1995 och räknat ut att jag har lagt ut över 50000 kr på detta med synundersökningar, 12 par linser per år och linsvätskor mm. Ibland har jag funderat på om jag istället borde lägga samma pengar som jag lägger på linserna på en ögonoperation istället. Det vore skönt att slippa linser även om jag till större del inte haft några problem med att använda linser. Endast vid
lins-sortsbyte har jag haft besvär ett par gånger men inget i övrigt.

Men frågan är om jag skall utsätta mig för operation eller inte? Jag funderar och jag har långtifrån bestämt mig. Ibland vill jag göra den helt klart, men ibland tycker jag att en operation ändå är en operation och som också kan gå fel. Men så får man ju egentligen inte tänka men risken finns ju ändå. Att använda linser funkar ju trots allt väldigt bra... Operationer har jag ju gjort några stycken av helt andra skäl än i ögonen, men de har ju varit några nödvändiga av hälsoskäl och ett par frivilliga men för mig ändå nödvändiga.

Imorgon onsdag skall jag göra den andra ögonkollen för i år hos optikern och beställa nya linser för ett halvår och jag fortsätter med linser ett tag till.... och funderar på operation eller inte.... ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar