Etiketter

lördag 10 december 2011

Snörikt Bjursås

Igår tänkte jag att jag skulle vara ledig hela dagen och även T. Men jag fick ett bokat möte som inte var värt att boka om då det var en angelägen kund och T var tvungen att åka iväg till jobbet på fm. Vid lunchtid när vi kom hem så packade vi ihop lite grejer och stack sen iväg mot Dalarna. På fm hade det varit så himla mycket blötsnö både hemma och i Stockholm och jag såg fram emot att få "fly" hemifrån och ifrån denna typiska Stockholms-vinter med slask och vattenfyllda gator och parkeringar, mot Bjursås. Ville få se riktig vinter, och om det är någonstans som det brukar finnas snö, så är det just i Bjursås. I Både Falun och i Rättvik (ca 3 mil åt vardera håll ifrån Bjursås) så är det mycket mindre snö än där just vi är. Vi har ca 15 cm vintertäcke och träden är snötäckta och det är så vackra vintervyer. Imorgon åker vi hem. Vi har några stopp innan vi åker söderut, bla till Sågmyra och Insjön och shoppar lite till jul. Skönt att få haft ett break i vardagen och fått uppleva annan miljö och fått umgås med mina underbara svärföräldrar! Vi ses dock för sällan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar