Etiketter

tisdag 13 december 2011

Bara att bita i det sura äpplet

För er som har känt mig i väldigt många år vet att jag ibland, rent ut sagt, kan vara ett riktigt klant-arsel! I fredags när jag parkerade min bil på Södertälje Syd för att ta tåget vidare till Stockholms C fram och tillbaka så såg jag ingen parkeringsautomat i närheten. Jag vände och vred på huvudet ett flertal gånger men kunde inte se varken någon P-automat eller skylt så jag antog att det var P-skivan som gällde då och ställde den rätt.

Efter mitt kundmöte i Stockholm så fick jag lift utav sambon som praktiskt nog slutade jobbet samtidigt och han släppte av mig vid min bil på Södertälje Syd och döm om min förvåning, jag hade fått p-böter. Oh nej, hade 3 timmar gått redan på p-skivan? När jag sedan förundrad återigen vänder mig om så ser jag en jättestor och fin parkeringsautomat ca 10 meter ifrån bilen. Hur i hela friden kunde jag missa den? Den stod ju hur synlig som helst! Oh, så irriterande och så j-a klantigt av mig att totalt missade den. Men är jag tydligen ett blindstyre så är det bara att snällt betala de 450 kr... Jag har lusläst på boten hur många gånger som helst och försökt att hitta något fel på den, kanske de hade slagit in fel reg.nr eller liknande, men nejdå. Det är så rätt så :-( . På de hederliga stora vita gamla p-böterna som man fick förr och som var handskrivna, där kunde jag hitta jag fel på vilket gjorde att jag slapp betala. Men inte nu. Nu vet jag vart automaten sitter på Södertälje Syds parkeringsplats om någon undrar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar