Etiketter

onsdag 14 december 2011

Brist på inspiration.....

Känner att kvaliteten på mina inlägg, kommentarer, julkalender och en massa annat inte håller måttet i enlighet med hur jag normalt tycker, tänker och inspireras. Jag har så mycket annat i huvudet och omkring mig just nu så jag hittar inte riktigt rätt i inspirationen kring bloggandet. Så om jag "försvinner" i några dagar så vet ni som läser varför... Kanske jag istället behöver skriva av mig, ni vet var... kanske, kanske inte.

Jag skall strax börja med mitt första coach-brev som jag fått från jobbet. Det handlar om hur man kan arbeta med tanke och känsla för att nå sina mål, automatiskt, genom att skapa fler positiva vanor. Man skall titta på sin egen jobbsituation men man kommer också att jobba med helhetsbilden.

Det första coacingbrevet handlar om att träna upp sitt medvetande till framgång.
Man kan aldrig uppnå något som man inte själv tror på.
Därför behöver man träna upp sin hjärna, precis som vi tränar musklerna på gym, till att tro på, och arbeta för, den framgång man söker.

Det är viktigt att träna sin hjärna, eftersom dess reaktioner styrs av upprepad träning.

Du känner säkert till det gamla ordspråket "Repetition är all kunskaps moder". Tankar är inget annat än kemi i hjärnan. När nya tankevägar öppnas i hjärnan genom kemiska processer kallas det synapser. Dessa synapser växer i styrka, och därmed i kommunikationsförmåga till ditt medvetande, i takt med det antal gånger hjärnan utsätts för samma information. Försök finna din egen väg till hjärnans kemi, så är din lycka gjord! Annars får du nog acceptera träning som framgångsmetod.

Studier visar att det tar i genomsnitt runt 30 dagar att träna in en ny vana. 

Sådant här tycker jag är väldigt intressant och jag jobbar ju ständigt med mig själv (och även med andra) så jag skall verkligen jobba med mitt coachbrev i några dagar. Och jag skall koncentrera mig på det som jag är bra på, och hur jag blir ännu bättre på det. Inte titta på det som jag är sämre på (inte just nu iallafall).

Så antingen försvinner jag in i detta och är borta från bloggen några dagar, eller också så kommer jag tillbaka inom kort full av energi och inspiration utifrån min "nya" medvetenhet, om jag nu hinner blogga då vill säga.....

Hörs om ett tag!
Kram alla!

1 kommentar:

  1. Märkligt... Ännu en gång känner jag så mycket igen mig i något som du skriver. Jag befinner mig också i det läget där jag har svårt att leverera intressanta o inspirerande inlägg.
    Och precis det som du skriver om Ang coachbrevet har jag nyligen börjat ta till mig genom boken "munken som sålde sin Ferrari". Vilket sammanträffande! Stor kram

    SvaraRadera