Etiketter

lördag 3 december 2011

Fint initiativ

Kan ju faktiskt inte annat än att sträcka på mig lite och berätta hur stolt jag är över att ha en dotter som alltid tänker på att hjälpa andra människor. I det här fallet andra barn, fattiga barn. Vi har rensat en hel del bland hennes lådor och i hennes stora leksakshylla. Hon har varit duktig och slängt saker som hon sparat men som egentligen bara är "skräp". Hon har även slängt mängder av gamla teckningar, hon målar/ritar väldigt mycket och tar hem en massa teckningar varje vecka från skolan. Vissa har jag lagt undan och sparat själv för allt får hon inte slänga...
Vissa saker ska hon skänka bort, bla en massa gossedjur och hon sa häromdagen när jag frågade henne vad hon skulle göra med alla sina gossedjur, "Vi kan sortera ut och spara mina favoriter och resten kan vi ge bort, tex till fattiga barn i fattiga länder, för dom kanske inte har ett enda gossedjur och jag har ju så många!" Fint initiativ måste jag säga!

Så sagt och gjort, nu ligger det ca 40-50 stora och små gossedjur på golvet som skall skänkas bort till de fattiga barnen!

Och de hon skulle spara, ungefär hälften, de lade hon i en annan hög och lade sig på dom och vilade. Det är jobbigt att sortera grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar