Etiketter

tisdag 26 mars 2013

Första uppföljningen!

Idag är det fem dagar sedan som jag här lovade att jag skulle börja träna mer, och här kommer första rapporten på de fem dagars hålligång med kroppen.

Torsdag 21/3 = hantelträning armar och ryggträning med gymboll ca 30 minuter.

Fredag 22/3 = inte så mycket träning, vart mest "springande" i fem olika butiker/varuhus och inhandlade matvaror mm. Bar tunga kassar, men endast i några minuter. All träning är bra träning, men här kan jag inte fuska och säga att det var träning. Körde lite hantlar en stund på kvällen
ca 20 minuter så det kan jag med gott samvete räkna som träning.

Lördag 23/3 = vart några skjutsningar och hämtningar av dottern med bil. Lyfte lite hus-rivnings-skrot, totalt effektiv tid 2 timmar

Söndag 24/3 = jobbade och slet rätt hårt mest under hela dagen. Förutom vid lunch och två längre fikastunder. Rev gamla huset och bar mycket tunga plankbuntar och stora reglar, körde tung skottkärra flertalet gånger, jag jobbade från kl 09.30 - ca 17.15, dvs 7 tim 45 min och kan totalt räkna arbetad/tränade armar, ben, rygg i effektiv tid 5 timmar med de pauser och raster borträknade.
Här var det faktiskt frågan om ett riktigt träningspass och en rejäl genomkörare för kroppen. Och det är inget fusk, utan jag jobbade verkligen på så att svetten lackade och kroppen och ryggen vart riktigt öm och stel. Tyvärr körde jag ingen streching efteråt vilket känns i kroppen fortfarande.

Måndag 25/3 = vilodag!

Tisdag 26/3 = återkommer i slutet av denna vecka om dagen. Troligtvis blir det endast lätt, kort träning då fibrokroppen behöver hämta sig ytterligare en dag.
Skall till S.M.A.R.T ikväll och träffa en av träningstjejerna där för en introduktion. Sen vet jag inget mer.

Det känns som att jag får vara nöjd med att hunnit "misshandla" kroppen så pass mycket som jag gjort på bara fem dagar. Total kroppsträning 7 timmar och 50 minuter. Jag är faktiskt skitnöjd!
Bra jobbat Helen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar