Etiketter

torsdag 13 december 2012

Syskonträff!

Varje år, en lördag i början av december, så brukar jag och mina syskon med våra respektive, Felicia och min systerdotter med familj, träffas hemma hos min äldsta bror Tommy och hans sambo på en adventsmiddag. Det brukar alltid finnas en väldig massa gott att äta och även dricka för den som vill.

Och något som också är syftet med denna årliga och trevliga släktträff är att vi spelar bingo tillsammans i flera timmar och har ett prisbord med massvis av priser av alla de slag. Det är alltid lika kul att spela bingo med familjen, även om jag inte brukar ha särskilt tur i bingospelen, vilket gör mig rätt sur inombords. Är ju tävlingsmänniska innerst inne men håller god min inför alla när jag inte vinner.

Vi träffas mitt på dan på släktträffsdagen, vi börjar med att ta en glögg, sen drar vi igång bingot, pausar för mat, spelar igen, fikar, spelar igen och igen. Vi kör tills priserna är slut och det är en rad, två rader och full bricka som man vinner på. Kul och trevligt att träffas. Vi har en väldigt bra kontakt med varandra allihop, även om vi inte träffas så mycket, och faktiskt inte heller hörs av så ofta.
Det är också extra skönt att ha en bra relation med syskonen nu när våra föräldrar inte finns kvar i livet.

Vi är ju fyra syskon och jag kom med idén för något år sen att vi skulle ha en variant av "halv-åtta-hos-mig", och träffas en gång om året hos var och en för tre rättersmiddagar. Men hur konstigt det än låter så fick vi svårt att hitta varsin helg men jämnt mellanrum för fyra tillfällen på ett år som alla kunde träffas samtidigt. Så idén har väl runnit ut i sanden eller ligger åtminstone på is....
Jag har turen att ha mina tre fina syskon och att omges av en härlig värme, mycket humor, lite retsamhet, stor glädje, en massa tjatter men framförallt så finns ett stort hjärta i var och en av oss.
Jag tror, iallafall hoppas jag att jag liksom mina syskon kan sprida glädje och värme omkring mig åt andra. Jag försöker att göra mitt bästa för att min omgivning skall ha det bra. Vet inte om jag alltid lyckas, jag är den jag är och är fostrad till den jag är.
Tack min kära familj för att ni alltid finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar