Etiketter

måndag 24 december 2012

Konstig känsla infann sig!

Imorse var klockan runt åtta när jag gick upp, F och T hade precis vaknat och gått upp före mig och svågern var den enda utav oss alla elva i familjen som var uppe före oss. Alla andra sov eller var åtminstone kvar i sina rum...
 
 
Efter en stund uppe sittande i soffan så kom en konstig känsla över mig. Jag kände att någonting var på gång men kunde inte riktigt förstå vad det var. Jag gick till ytterdörren och låste upp för att kika ut och se om det kunde vara något utanför, men döm om min förvåning, jag fick inte upp dörren, hur jag än försökte... Hade dörren gått i baklås? Jag vet inte, men jag fick inte upp dörren. Till slut ropade jag på Tobbe som fick komma och försöka hjälpa mig att få upp dörren. Vi ryckte och slet fram och tillbaka men vi fick inte upp den. Vi började bli otåliga och väldigt fundersamma varför vi inte fick upp den. MEN till slut gick det upp ett ljus för oss. Åh vad dumma vi var! Vad fånigt det kändes och skämmigt att berätta så här.
 
 
Vi fick ju inte upp dörren såklart för att JULEN STOD FÖR DÖRREN!! :-)
 
 

GOD JUL ALLA VÄNNER!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar