Etiketter

söndag 10 februari 2013

Kreativitet!

Det var ett tag sen som jag var här :-)
Jag har faktiskt inte hunnit blogga, för det har varit fullt upp. De sista två veckorna har gått i ett, jag hinner inte sätta mig ner vid datorn på kvällarna, dagarna sitter jag hela tiden framför datorn men då har jag fullt upp med arbete. Men jag har hunnit med en massa annat istället under kvällarna de senaste 14 dagarna. Förutom det vanliga med att tvätta, laga mat, skjutsa barn, städa, handla, läst läxor, läst sagor, varit social med familjen mm så har jag träffat en ganska "färsk" bebis, bakat, hemma-tränat, läst böcker, firat födelsedagar i flera dagar, åkt skridskor, rensat och rivit och eldat en massa bråte, kört ett par vändor till återvinningen och denna helg har jag tom suttit vid symaskinen! Det var inte igår, för båda mina symaskiner har krånglat under en längre tid och jag har väl inte haft varken lust eller tålamod att "meka" med dem.... inte förrän igår! Då fixade jag det enkla felet (visade det sig) och drog jag igång min mammas gamla trotjänare :-).

T kom över ett stoooort stycke tyg av tjockare sort som de skulle slänga på hans jobb och han tog hem det och vi kom fram till att jag skulle försöka sy lite mörkergardiner av tyget till sovrummet. Vi har satt upp en skena i taket vid fönstret för gardiner, med tre spår i så vi kan ha stycken som går omlott med varann och på så sätt täcka hela fönstret från ljus. Totalt är väggen inkl fönstret över 4 meter brett så det krävs en hel del tyg till detta.
Jag sydde 4 längder och vi skall även sätta en färgad gardin som bryter av det mörka och som dessutom skymmer det svarta mörkertyget när det inte används. Vad det blir för färg vet vi ännu inte. Vi är inne på grönt, men vi vill hitta den rätta nyansen för att vi skall bli helt nöjda och sedan byta ut det tillfälliga överkastet som vi har så att det matchar med gardinerna. Men vi får se vad det blir för färg.


Efter middagen idag så hittade jag Fs gamla favoritlinne med en dalahäst på. Det vart förstört utav en maschall som hon sprang in i för länge sedan men jag har inte fått slänga linnet för henne så det har blivit liggande.


Men så kom jag på att jag kunde ta bort stygnen då dalahästen var påsydd på Bondelidlinnet och F fick välja ut ett annat linne som jag kunde sy fast den på. Hon valde ett rött och så här blev resultatet. hoppas hon blir nöjd när hon vaknar imorgon och ser linnet. det är dock inte ett lika fint linne som det förstörda men jag tror hon blir glad!




1 kommentar:

  1. Vad händig du är!!!
    Och kreativ, kul! kram Therese

    SvaraRadera