Etiketter

tisdag 3 juli 2012

Sluta aldrig att drömma!


Alla har vi drömmar! Jag har alltid haft många och en hel del har jag uppfyllt. Som liten bestämde jag mig för att jag skulle uppfylla en dröm när jag blev stor, att prova på att vara rallyförare. Fråga mig inte varför men jag hade rallyföraren Björn Waldegård som någon slags idol.
För ca 10 år sedan fick jag tillfället att prova på detta en helg (SEAT Racing Adventure) på Gotland och köra rally på en STCC-bana tillsammans med en riktig racingförare, Rickard Rydell. Jag har ju alltid gillat fart och fläkt och trampar själv gärna på gasen lite för fort ibland när jag kör bil, så att få upp adrenalinet i 200 blås på en riktig bana var superhäftigt!


Andra drömmar jag haft som yngre och som jag senare uppfyllt är: Äga en sportig cabriolet-bil, flyga luftballong, hoppa fallskärm, åka med i en riktigt snabb RIB-båt, ha ett eget företag, bo i ett hus i skogen nära naturen, ha egna smådjur (förutom mina löss :-), bilda familj, arbeta med det jag älskar allra mest med människor och få tillbringa mycket tid i naturen, ta grönt kort i golf, fiskat i persiska havet och i norska havet och mycket mera.


Jag har många många drömmar kvar i livet som jag ännu inte har uppfyllt men som jag har för avsikt att uppfylla!

En dröm som jag haft sedan jag var liten är som de flesta vet att få simma med delfiner. En annan är att ta dykarcertifikat! Det skulle vara så häftigt, men det som har hindrat mig hittills är rädslan för att inte fixa det pga mina känsliga hörselgångar. Det räcker ju med att sitta i drag en stund så får jag riktigt ont, och starten och landningen när man flyger utomlands är riktigt jobbig. Så min känsla är att jag inte skulle fixa en djupdykning tyvärr.

Gällande arbetsmässiga drömmar så poppar det upp idéer hela tiden gällande eget företagande, men tyvärr så kräver dem ett större kapital vilket är något som i nuläget saknas tyvärr, då alla våra tillgångar går åt till vårt nya hus, som också i sig är en dröm som vi håller på att uppfylla.

När jag får mera fritid, om jag nu någonsin får det, så vill jag spela golf med dottern, resa, ägna mera tid för familjen utan för många måsten och bara njuta tillsammans i lugn och ro! Får se om vi hamnar där till slut, jag hoppas det! För det är vi värda!

Jag kommer aldrig sluta att drömma! Jag sätter mer än gärna upp långsiktiga mål för att kunna uppnå mina drömmar! Att drömma är inspirerande och jag tror att man bara mår bra av att drömma om sådant som man vill uppnå. Det känns sunt och "uppfriskande" att få ha sina drömmar, stora eller  små enkla. Sätter man dessutom upp delmål för att nå sitt drömmål så är det ett steg på vägen och då blir det också lättare och mer motiverande att faktiskt uppnå sitt mål och sin dröm!

Jag gillar ju att skriva listor eller klippa ut målbilder och sätta i en särskild bok och bocka av. Mitt tips till dig är att göra likadant. Ta en anteckningsbok eller liknande, skriva upp dina drömmar, sätt upp en bild på din dröm, sätt ett mål och ett datum när du vill att det skall vara uppfyllt, och bocka sen av dem vartefter! Rätt häftig känsla när man bockar av och känner att man faktiskt har uppnått detta! Kan tex se ut såhär:



Så sluta för guds skull aldrig att drömma! Men se till att du får dina drömmar uppfyllda! För vad är det som egentligen hindrar dig från att inte uppnå dina mål och drömmar? Svaret är förmodligen, bara du själv sätter hindren och ingen annan... Och vem tackar dig för att du inte försökte uppnå dina drömmar? Ingen, du kommer bara att ångra dig att du inte försökte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar