Etiketter

fredag 6 april 2012

Fast jag inte trodde det så är jag här igen!.. Fredagen den 13:e, Otursdag eller inte?

Nyss var jag så låg att jag var beredd att ge upp allt......  Men efter idag känns det trots allt lite bättre!!

Fredagen den 13:e, Otursdag eller inte?

Långfredag idag, en vecka kvar tills fredagen den 13:e. Vi syskon valde idag att begrava vår mamma nästa fredag, fredagen den 13:e istället för att få vänta ett slag. Fredagen den 13:e är för många förknippad med otursdag, men vi syskon var enade överens om att detta ändå skulle vara en dag som passade både mamma och oss att begrava henne. Bara 13 dagar efter hennes död men vi känner att det är rätt och det känns väldigt bra! Vi skall ju i alla fall genomgå denna jobbiga dag och även för de långväga begravningsgästerna är denna dag passande. Fredagen den 13:e kanske ändå kan bli något bättre än en otursdag får vi hoppas, även om inte jag personligen har varit särskillt otursförföljd denna dag!
Det är påsklov för Felicia hela den kommande veckan och vi är nog rätt bestämda med att hon inte skall närvara på begravningen då jag misstänker att hon kan tycka att det är alltför jobbigt och kan ta rätt illa vid sig av detta. Det är svårt i hennes ålder, men jag tror att vi gör rätt som låter henne avstå. Så vi får antagligen försöka hitta en kompis att vara hos under de eftermiddagstimmar begravningen och minnesstunden är. Vi får se hur vi kan lösa det. Fixar vi inte det så får hon helt enkelt följa med på begravningen ändå. Allting brukar trots allt lösa sig.
Idag var vi fyra syskon med två av de respektive samborna först i mammas lägenhet innan vi syskon åkte ner till begravningsbyrån och ordnade allt för begravningsdagen. Efteråt åkte vi tillbaka tillbaka till lägenheten och röjde lite och delade upp lite möbler och grejer. Sen avslutade vi vår dag med en middag tillsammans på O´learys innan vi skiljdes åt. Det var så skönt att alla var överens om allting och vi är tillfreds med de känslor och tankar som finns! Det var en mycket bra dag idag för omväxlings skull! Känns härligt!
Så nu går jag och lägger mig gladare och mer tillfreds än någon annan kväll de senaste veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar