Etiketter

onsdag 29 maj 2013

Planerad arbetsdag, oplanerad kväll!

Kom till kontoret i vanlig tid imorse, jobbade med lite administrativa grejer innan jag åkte ut på mina förbokade kundbesök i Södertälje och i Hölö. Efter några riktigt bra möten så kom jag sent på eftermiddagen tillbaka till kontoret, skrev lite besöksrapporter och sen planerade jag hemgång. Väl hemma var det alldeles tomt på parkeringen.... Hm undrar vart de tagit vägen? Ringde sambon som berättade att de var på spontanshopping. Jag kommer! sa jag och gasade in till stan. Det vart lite skoshoppande till dottern och jag kikade också på några till mig. Det ryckte helt plötsligt i shoppingtarmen på mig och jag ville kika vidare. Men då vi behövde handla mat till resten av veckan och hela helgen så vart det inte så. Efter matinköp på Coop så vart det till att åka hem och laga en sen middag under tiden F läste läxan. Jäklar vad tiden gick fort! Jag ville ju hinna ut och promenera också, men när vi hade svalt sista matbiten vid åttatiden så knackade det på dörren. T hade lovat utlåning av vårt släp och de kom för att hämta den, och de dröjde sig kvar en stund. Efter det gjorde jag iordning alla fotbollsgrejer till morgondagens träning, plockade med en massa annat, F kom i säng sent och nu satte jag äntligen ner rumpan. Nu är klockan snart halvtio och jag kan gå ut och gå. Men det känns inte så lockande längre, och jag som kände mig så laddad hela dagen! Suck, imorgon efter fotbollen kanske? Hoppas motivationen finns då istället. Ska iallafall försöka peppa mig själv och inte spontant inboka nåt annat. Men det är klart, ösregnar det som de gjort de senaste gångerna på fotbollen så kanske jag skiter i det iallafall, bli ännu mer dyngsur efter en till en och halvtimme på fotbollsplanen kanske inte är så klokt. Så håll tummarna för bra väder imorgon kväll!

Det vart med andra ord en bra dag på jobbet och en ganska bra kväll men som dock inte vart som planerat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar